24 augusti 2015

Nedräkningen har börjat.






JINGLE BELLS, JUNGLE BELLS, JINGLE ALL THE WAY...


Oj. Nu är det plötsligt bara fyra månader kvar till the D-day. Eller J-Day som i Julafton. & det känns faktiskt riktigt bra. Efter att lite ha sagt adjö till sommaren i går är jag redo att sitta inne om kvällarna, mysa framför brasan, plocka fram det där broderiet jag påbörjade förra året (det blir nog inte klart i år heller men det kan ju kvitta), skriva listor för att göra upp julplaner, för bloggen, för livet kring jul. För det är ju inte bara den 24 december för oss julbloggare, eller ens december. Mest högintensivt är det nästan i oktober, november faktiskt. Så egentligen är det bara drygt en månad kvar, sen kommer det nästan explodera i julbloggsvärden. Som jag längtar!



Men nu är det alltså fyra månader till självaste julafton och jag försöker föreställa mig doften av lussekatter, risgrynsgröt och nygriljerad skinka. Tonerna till "I'm dreaming of a white Christmas", språket från brasan och snön som vräker ner utanför. Hoppas kan en ju alltid.



Men fram tills dess finns det mycket att göra. Baka, pyssla, leta julklappar, hitta inspiration, boka julbord och lussefirande. Det blir en bra höst det här. Nu kör vi. 



2 kommentarer:

  1. Det är ju helt sant! I oktober är nästan julen som mest igång bland oss, och om man tänker så så är det ju bara drygt en månad kvar tills julmyset påbörjas. Inte mig emot ;)

    SvaraRadera
  2. Alltså, så mysigt inlägg! Kan inte heller bärga mig innan den annalkande hösten och julen är här. Tänker nog, såsom jag tänkt i flera år, försöka göra listor i år för att få ut det mesta av julen! :D Ser fram emot att följa dig fram till jul!

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!