10 augusti 2015

Christmas 2015 - välkommen!



NU ÄR DET JUL IGEN...

Så börjar det, den lilla känslan som kommer då sommaren lider mot sitt slut (även om det just nu är superväder).  Då vet jag att det är dags, dags att blicka framåt cirka fyra och en halv månad, dags att börja tänka på årets jul, hur den ska firas, vad som ska finnas i bloggen, julmat och julsnaps. Sådant som behöver lite tid på sig, sådant som det inte bara går att slänga ihop två dagar före julafton. Sånt ni vet.

Det är min tredje säsong som julbloggare och ja, jag kanske är lite sent ute men jag tänker att jag vill njuta av det som är här och nu och inte blicka framåt allt för mycket. Men nu är det som sagt dags. Det kommer härifrån och nu trilla in pressbilder från olika företag och det gäller att hålla sig uppdaterad om man, som jag, vill ha lite koll och känna av vart det lutar. Förra året var det ju mycket koppar och en del av det kommer nog stanna kvar men jag tror att vi går mot det lite mer traditionella i år, det är en känsla jag har. Vi får se om den är rätt. I år tror jag dessutom att vi kommer se mycket mässing.

Men ja, nu startar vi alltså, så häng med här så ska jag guida er fram till årets jul och julafton. Det kommer bli roligt!





1 kommentar:

  1. Tack glädjer mig till att kika in här o få tips o massa gott att läsa Ja nog ligger det tankar på lut om JUL som du skrev en hel del måste förberedas i god tid SÅ vist är det härligt när SOLEN åter har visat sig o ger oss värme o D vitaminer. SAMLAR kraft till alla kuliga saker att jobba med ( Kanske inte riktigt än ) för en goer JUL

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!