28 maj 2015

Nedräkning till årets första julmöte







Så, nedräkningen har börjat, jag har kontaktat The Christmas Store (som tyvärr inte svarade på mitt första mail) och jag är reda för fotobonanza i NY. Tyvärr blev mig kamerautrustning stulen när jag var i Grekland och chansen att jag hinner få ersättning och har möjlighet att ersätta delar av den i tid är väl minimal. Men jag har min sex år gamla Canon D1000 plus ett medföljande 55-85-objektiv som jag får överleva med om jag måste.


& konstigt! Började precis kolla på en ny serie (alltså jag menar precis nu, medan jag skrivier) Unbreakable Kimmy Schmidt på Netflix och nog börjar det med en juljånga och julintro minsann. Detta inlägget var alltså meant to be!


Ja, det är ju mindre än sju månader kvar, dags att börja planera (skojar). Vi är olika vi jultokar, och alla sätt är lika bra på sitt sätt. Jag kan tex absolut inte lyssna på julmusik om det inte väldigt nära advent/första december, får utslag när barnen i maj sjunger Felix Navidad. Inte ok :-) Men folk gör som de vill, jag vill dock håll det till "juletid". Som julbloggare behöver en ju dock börja tidigare eftersom alla kollektioner etc börjar komma under sommaren. Det är rätt trevligt det med.


& snart är vi där, julkollektionerna kommer in och folk kommer gasta "Men hallå, det är sommar/höst/november". & jag förstår dem, men butikerna måste ju vara ute i god tid. & då blir det pressvisning i juli/augusti.


Så än ligger bloggen vilandes, men snart kommer den börja fyllas av årets nyheter. Jag har väl kanske dock redan bestämt mig för en traditionell jul med rött, vitt, grönt och natur. Vi får se hur jag kombinerar det men jag är sugen på det varma, det gemytliga och det verkligen djupa (färgmässigt).


Så, jag håller mig lugn ett tag till, men snart är bloggen i full blom igen. Hoppas ni ser lika mycket fram mot det som jag!

Somriga julkramar


Heléne




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!