22 november 2013

Kitschiga julgransdekorationer





En pudel i granen?

Förra året besökte jag, som vanligt, Vellingeblomman, en stor växtplantage en bit utanför Malmö med ett enormt tomteland. Här hittar man mängder av vackra, roliga, fina och... kitschiga julsaker. Jag är förvisso ingen fantast av kitchiga saker men dessa är ju för roliga och jag kan se hur de skulle kunna passa sjukt bra i en mer stylad gran än den vi traditionellt har hemma.

& hade jag varit 12 år hade jag ju älskat det här (vilket jag nog också gjorde vilket resluterade i att mamma alltid klädde julgranen den 23:e dec. EFTER att jag hade gått och lagt mig *s*) men nu skulle jag inte kunna tänka mig det.

I Hollywood? O yes. Men tyvärr bor ju inte jag i Hollywood :-)

Men de är fulsnygga att titta på och det är ju fantastiska dekorationer med många fina detaljer och med mycket sånt här i en gran så tror jag att det hade kunnat bli riktigt coolt.

Hos någon annan då alltså. Hos mig blir det lite mer återhållsamt.

Vad tycker ni? Hiss eller diss?








6 kommentarer:

  1. Jag älskar det och vi har några knasiga dekorationer i granen förutom de gnistrande röda som alltid är med. Dessutom är granen pyntad med sånt barnen gjort på förskola och skola så det kan inte bli annat än kitchigt. :) Fiskarna på en av bilderna är underbara! De hade jag kunnat ha som mobil i ett av barnens rum.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du måste nog till Vellinegblomman Sandra ;-) & sen får du visa upp vilka kitschigheter du kom hem med.

      Kram

      Radera
  2. C'est rigolo mais je ne mettrai pas ça sur mon sapin. Je reste assez traditionnelle!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Je suis d'accord, j'aime la tradition, cette année il y aura blanc et argent.

      Radera
  3. Älskar det kitschiga. Men inte hos mig. Kidsen har en gran på övervåningen som de får klä hur de vill. Där samsas Ior med MoM gubbar från N Y tex

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh, jag tänker varje år att jag ska fixa en gran till kidsen men det blir inte av. kanske, kanske i år?

      Radera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!