21 november 2013

I wish it would snow








Jag längtar ju efter snö så att jag kan bli tokig, eller ja, jag vill att det ska börja snöa typ nästa fredag, det hade varit helt perfekt, lagom till adventsstöket. & då blir jag ju lite mer än lovligt glad när tidningar och media basunerar ut att nu är vintern på väg. Enligt oddsen kommer snön troligtvis till Malmö först på Lucia men det där kan man ju naturligtvis inte lita på ;-)

Men bättre på Lucia än efter julafton, så är det ju.

& i England varnas det för en chockvinter, med mer snö och kyla än på länge (ja i alla fall sen 2010 och det är ju väldigt länge sen...)  och det som drabbar England brukar drabba oss :-) Så förhoppningsvis kommer snön snart och det blir sådär juligt och ljuvligt och fint som man vill ha det på jul. Va underbart det hade varit.

Så när de första ljusstakarna ska sättas upp ackompanieras det av fallande snö, "Sleigh bells ring, are you listening" och varm glögg i små, små koppar. Huset doftar av granris och lussebullar och mörkret utanför välkomnas för då syns ljusslingorna vi har placerat runt omkring i trädgården så mycket mer.

& på kvällen tänder vi en brasa för snön gör det lite kallare och det finns ingenting som käns mer juligt än snö utanför fönstret, doften av julstök och en varm brasa att värma sig framför.

Som jag längtar.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!