11 november 2013

Det stora pepparkakssmaktestet - Gifflar med pepparkakassmak



Det mest pepparkaksaktiga var omslaget.

Fin färg, fin mjukhet och mycket kladd. Tumme upp för det.

Wille koncentrerar sina smaklökar.



GIFFLAR SOM SKA SMAKA PEPPARKAKA

Vi hade ju som sagt fyra olika alternativ med pepparkakssmak och efter Dammsugaren och Lokan var det dags för de traditionella gifflarna från Pågens, som här blivit utrustade med pepparkakssmak.

Här kommer familjens utlåtande om dem.

DOFT: De doftade deg, lite peppar och en aningen kemiskt. Fast det var mest de vuxna som kände av den kemiska doften. Barnen tyckte mest att det luktade som vanligt. HH

SMAK: Barnen gillade dem men tyckter att orginalen är bättre. Johan föredrar absolut orginalen och personligen var jag ganska besviken. Vart blev pepparkakssmaken av? Tyckte mest det smakade vanlig giffel. HH

KONSISTENS: De kändes färska även om de absolut kan ha legat i butiken ett tag. Lagom kladdiga sådär som gifflar ska vara. & gifflar är ju ändå gifflar. HHHH

SLUTBETYG: HHH Köp inte dessa för pepparkakssmakens skull, då blir ni besvikna. men om de vanliga gifflarna är slut, då kan ni absolut köpa dessa som ersättning. Annars hade jag hellre satsat på riktiga pepparkakor.



8 kommentarer:

  1. Svar
    1. :-)

      Fick tipset att micra dem i tio sekunder, då skulle smaken tydligen komma fram. Får kanske testa det.

      Radera
  2. Jag tyckte att de smakade pepparkaksdeg, tänk vad olika man kan tycka

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) Det hela kan ju beror på att vi testade flera saker som smakade pepparkaka och att det hos dessa inte var lika framträdande.

      Radera
  3. Jag blev också besviken på smaken, tyvärr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt, man vill ju gärna att de ska vara goda liksom.

      Radera
  4. Vilken underbar bild på Wille. Och vilken härlig blogg du har! Glad att du lämnade ett avtryck hos mig så att jag hittade till dig :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) Tackar!

      Va kul att du gillar den, välkommen tillbaka!

      Kram

      Radera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!