9 november 2013

♫ ♪ ♫ Min bästa julmusik ♫ ♪ ♫





Jag tillhör kategorin som under inga omständigheter vill höra jullåtar innan jag börjar adventspyssla men heller inte efter nyår (eg annandagen faktiskt). Men under den månad jag vill höra julmusik så lyssnar jag så att öronen blöder. Det finns inget som ger mer stämning än julmusik, gärna då i kombination med snö ute och tända ljus inomhus.

Men vilken är den bästa julmusiken?

Här kommer min lista på de jullåtar jag absolut inte kan vara utan på jul.

Baby it's cold outside - Dean Martin
Driving home for Christmas - Chris Rea
All I want for Christmas is you - Mariah Carey
Snart kommer änglarna landa - Ulf Lundell
White Christmas - Bing Crosby
Gå inte förbi - Peter Jöback & Sissel Kyrkjebö
Farytail of New York - The Pouges & Kirsty MacColl
Let it snow - Dean Martin alt Frank Sinatra
White Christmas - Bing Crosby
It's beginning to look a lot like Christmas - Perry Como and the Fontaine sisters
Sleigh Ride - The Ronettes
Winter wonderland - Tony Bennett
Santa Claus is coming to town - Frank Sinatra
Jingle bell rock - Brenda Lee
Last Christmas - Wham

Vilka jullåtar kan du absolut inte vara utan?


1 kommentar:

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!