9 oktober 2015

Mitt önskehem i jul













WOW



Det här är sannerligen my wish come true när det gäller riktig julstämning. Jag gillar precis ALLT med detta. Färgerna, stämningen, dekorationerna, känslan av att vara ute i vildmarken i ett hus som värms upp av en stor eldstad, filtar och renskinn. Plus alla glada  och förväntansfulla människor som såklart också befinner sig i huset för det ultimata julfirandet.



Bilderna kommer från Lexington och är nog de snyggaste julbilderna i år, so far i alla fall. Det här triggar mig och får min längtan att hoppa tresteg med en höjdhoppsstav. Vill genast beställa hem tre-fyra renskinn att placera ut överallt (har ett sen innan dessutom),  massor av dovt röda textildetaljer som till säng, soffor och allehanda kuddar. Jag vill ut i skogen och hugga ner flera granar, släpa hem dem och ställa dem sådär tjusigt i ett hörn bara för att det ger en sådan fantastisk känsla av naturen. Plocka kottar och granris, röda vinteräpplen och annat smått och gott som går att hitta i skog och mark.



Jag vill åka på julmarknad och köpa på mig åtta isländska fårskinn till matsalsstolarna, svänga förbi en jägare eller två och köpa på mig lite renhorn. Jag vill göra stora och små kransar av naturens gröna och placera dem lite här och där. Jag vill ha tusentals ljus i lyktor och på juligt dukade bord.



Ja, detta är verkligen mitt önskehem i jul.   Detta kommer jag ha som min målbild även om min jul kommer se helt annorlunda ut. För stämningen är precis den jag är ute efter. Nu har jag fokus på julen 2015!






2 kommentarer:

  1. Vilket julhem, helt härliga bilder. Bilden från bryggan är ju helt underbara, så skulle jag vilja ha på vår brygga hemma.
    Ha en riktigt trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Wow! Blir helt salig! Så vackert, stämningsfullt och varmt. Detta är verkligen en inredning till jul att drömma om :O

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!