9 augusti 2014

Tine K mjukar upp julen.








TINE K

Jag har inte speciellt mycket Tine K hemma men brukar gilla det hon tar fram och i år tycker jag att hon har tagit fram ett par riktigt schyssta saker. Främst gillar jag den blekrosa/gammeldagsrosa/smutsrosa färgen på lyktor, julkort och dekorationer. Det gör ett mjukt intryck och får mig att längta efter att dekorera med en massa fina saker.


Sen skadar det ju inte att bilderna är rent magiska i dess "enkla" utformning. Tänk att få dekorera och uppleva julen i ett slott eller en stor herrgård med dessa vackra attribut.


Lovley helt enkelt.









Ja, årets juldekorationer börjar trilla in och först ut hos mig är alltså Tine K. Vackert, stilrent och väldigt rogivande. Jag gillar det, jag gör nog det.


& hade jag haft ett gammalt vackerts hus, höga fönster i en patriciervåning eller haft en vitputsad skånelänga så hade jag nog lätt kunnat gå all in med att dekorera likt Tine K.


Nu gör jag ju inte det så det blir nog bara ett fåtal saker som får komma hem till mig i år. Jag kommer definitivt plocka hem datumljuset där man kryssar över varje dag som ljuset har varit tänt. En genialisk idé enligt mig och jag skulle egentligen ha köpt det redan förra året men tvekade lite för länge och sen var de slut.


Men i år blir det en tidig beställning.


Jag kan också tänka mig några av omslagspapprena, de rosa konerna och sidenbanden. Plus julkorten som jag bara tycker är så vackra. Men vad det blir i slutändan, det får ni vänta och se.


Vad tycker ni? Hiss eller diss gällande kollektionen? Är ni Tine K-fantaster eller mer traditionella?












7 kommentarer:

  1. Ojoj, detta tyckte jag om! Har aldrig hört talas om Tine K, så tack för tipset. Väldigt fina och inspirerande bilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, kul att kunna inspirera och visa något nytt :-)

      Radera
  2. Kan tipsa om ljuset och att det finns från förra året på jättemånga olika hemsidors reor just nu :) Ska tydligen lukta jättegott och är väldigt sugen på ett själv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh, finfint tips hörru! Det tackar jag för!

      Radera
  3. Det var fina saker :) Jag vill nog gärna ha lite mer färg och sprakande glitter dock. Helst ska det synas för hela kvarteret liksom ;) :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja då är kanske inte just Tine Ks utbud något för dig :-) Spraka på du!

      Radera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!