25 augusti 2014

Tre månader kvar till jul








TRE MÅNADER.



Nu tänker ni att jag har räknat fel med en hel månad men det har jag icke. Jag tänker att julen startar ju inte den 24:e december, den börjar ju så långt innan dess. Och om ca tre månader är det första advent, vilket ändå får ses som startskottet för pyntandet och pysslandet för den stora massan. Även om jag och andra julbloggare redan börjat eller ligger i startgroparna för att börja.



& nu när sommaren är över, de kallare vindarna drar in över slätterna, himlen mörknar tidigare och tidigare, ja då börjar suget sätta in. Längtan efter snö, ljusslingor och strosande i vackra affärer och titta på julpynt osv ökar på och det är dags att väcka bloggen till liv på riktigt.



Det börjar bli dags att tänka på dekorationer, fester, julklappar (ibland måste man ju vara ute i riktigt god tid om man är ute efter något speciellt) och allt det där som hör julen till. Kanske ska jag testa att göra egen inlagd sill i år? Kanske är det dags att sätta julsnapsen? Ska vi vara hemma på jul eller ska vi kanske hyra en stuga någonstans där det är garanterat att vi får snö? Sådant måste man ha tänkt på eller börja tänka på om det är det man är ute efter.



Så ja, julen startar om tre månader, den är över om fyra men förberedelserna börjar långt tidigare. & i år ska jag vara bättre, snabbare, tydligare och bjuda på ännu mer tävlingar, tips och vackra bilder här i bloggen. Jag hoppas att ni ser fram mot det lika mycket som jag gör.



Feliz Navidad.



6 kommentarer:

  1. Jag håller helt och hållet med dig! För mig börjar det officiellt första advent eller första december (det som kommer först) och inofficiellt i november vilket är när jag börjar se på julfilmer och lyssna på julmusik regelbundet och även julbaka lite då och då! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh va härligt det låter bara när du beskriver julstarten :-)

      Radera
  2. Jag håller med dig, julen börjar långt innan december tycker jag också, jag vill liksom ha jul hela vintern :P :)

    SvaraRadera
  3. Jag räknade exakt likadant för mina vänner här om dagen. Julen är ju mer än bara julafton!

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!