15 augusti 2014

Ljuvligheter från Fern Living









FERM LIVING


My, my, my!



Som i oh my god så snyggt!



Detta mina vänner är stylish på hög nivå. Men så är det ju också dansk design och när dansk design är som bäst, då är det världsklass. Och Ferm Living lyckas definitivt med det i år. Allt från bildscenografin till den blåa tråden som återkommer på flera bilder samt det gröna graninslaget i varje bild bildar en utsökt kollektion som gör att mina julhormoner börjar rusa.



Är det inte dags att dekorera snart?












Som i flera andra julkollektioner i år så har metallictrenden nu stigit in i julrummet för att ha en självklar plats i granen, under granen, på borden och i våra fönster. Jag älskar det och kommer definitivt anamma flera av idéerna jag sett på senaste tiden i min juldekorering i år.



Koppar, mässing, guld, silver, svart, grått och vitt.



Det blir en shiny jul i år.














I år gör även de blåa inslagen entré och jag som inte är någon jättefan av blått tycker att det är riktigt snyggt. Inte för mycket men något band här och där, blått metallicpapper och en kula med lite blåa inslag skulle kunna få plats hos oss. Tycker det gifter sig bra med metallerna och det vita och svarta.



Så även om det är tidigt, tidigt än så börjar tankarna kring jul 2014 så sakta ta mark och sätta griller i huvudet på mig. Tur då att det finns så mycket inspiration på nätet så att den värsta dekorationsabstinensen stillas och lugnar ner sig en smula. För än längtar jag inte till snö och mörker. Och kanske är det därför detta tilltalar mig så mycket, för att det är ljust, shiny och uppiggande. Inget murrigt mörkrött och mörkgrönt utan ljust och fräscht. Precis som jag gillar det.



Det kommer helt klart att bli en strålande jul, i år med!










Alla bilder är från Ferm Living




1 kommentar:

  1. Ja, oj där fanns mycket fint! Får kolla ännu mer noggrant en annan dag!

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!