27 oktober 2016

SÅ HÄR SNYGGA KAN VI VARA I JUL & NYÅR!









RÖTT, GLITTER OCH GLAMOUR.



I går var jag ju inbjuden på bloggmingel hos Make Up Store i Malmö och eftersom det inte tillhör vanligheterna så var det extra kul att få delta. Jag passade givetvis på att fråga om nyårsmake och julmake och läppar, läppar, läppar är det som är hett just nu. Jo det kunde väl till och med jag, som eg inte alls gillar läppstift berätta, men det var ju skönt att få det bekräftats av proffsen. Kylie Jenner har gjort mer för kvinnors läppar på de senaste åren än vad... ja jag kan inte ens komma på något att jämföra det med. Själv har jag införskaffat två schyssta liquid lipsticks från Kat Von D men givetvis har även Make Up Store liknande produkter. & jag var inte sen med att spana in dem kan jag säga.











Dessutom blev vi visade hur man rätt enkelt piffar till en make up från "vardaglig" till riktigt fest-make genom två av Make Up Stores fantastiska produkter (tror ni jag köpte dem? Svar ja!). Dels Blend and fix som liksom lägger en schysst grund så att ögonskuggor, glitter, läppstift osv sitter som berget. Jag ska definitivt använda den till Halloween, alla julfester, julafton och nyår. & naturligtvis föll jag som en fura för den glittriga produkten man använder ihop med Blend and fix. Jag kommer glittra som den mest fancy av drag queens på alla fester från och med nu.













Det var ju givetvis andra bloggare på plats och tyvärr var jag lite för upptagen med att fotografera röda och glittriga saker snarare än interagera. Men jag pratade iaf lite med Terese och kollar ni in hennes blogg så länkar hon till lite andra folk som var där och kan berätta mer. Jag snöade som sagt in på allt som hade med jul och nyår att göra :-) Om du ska vara riktigt jäkla snygg och inte har övat nog så är det ju tex en bra idé att köra en provmake eller en make inför en fest på Make Up Store. Jag gjorde det inför mitt bröllop och det var sjukt skönt att bli omhändertagen och nästa år kan jag tänka mig att be dem fixa mitt Halloweensmink för med tanke på vad mitt halloweensmink har kostat vid det här laget så hade det nog varit billigare att boka en tid hos MUS och få ett riktigt bra resultat...










Nu köpte ju jag en del saker själv (det är inte så jäkla lätt att låta bli) men vi fick faktiskt var sin goodiebag. Jag vet inte hur personliga de var eller om alla fick samma men jag fick några saker jag verkligen, verkligen behöver. Dels en borstrengöring. Jag vill inte veta hur mina borstar mår :-) Dels en läppenna och ett matt läppstift, perfekt nu när jag precis börjat använda just dessa produkter. Dels en provpåse rengöringspuder (ska bli spännande att testa) och en make up pad. Min sminkväska är överlycklig.


Men det som kanske är allra mest spännande för er är de julklapps-kit som  kommer snart, vi fick tyvärr inte se dem igår (de hade inte kommit än) men jag har bett att få komma tillbaka och fotografera dem när de väl är på plats. MUS håller på att göra om hela sin produktlinje så att inga produkter är djurtestade, inga parabener ska finnas i produkterna och det ska vara vänliga mot huden. Perfekt tycker jag som nog tycker att MUS ögonskuggor är några av de bäst pigmenterad i branschen och gillar när man inte använder djurtester i produktionen. & de berättade hur julklappsinslagningarna i år kommer vara superlyxiga i vit och guld. Så nu vet ni var ni ska handla ert smink i jul och till nyår. Make Up Store har både djurvänliga produkter och snygga omslag. Just my style.


Tack för inbjudan Miriam (och Sofia såklart), det var ett väldigt trevligt event!









3 kommentarer:

  1. Hej fina du! Så kul att träffas igår och vilken underbar blogg du har. Hoppas vi ses snart igen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma, blev sjukt impad över din blogg, kändes som ett lyxigt magasin. Bra jobbat. & din dotter var ju en stor del av behållningen igår, så charmig. vI ses den 24:e hopppas jag, om inte förr! Kram

      Radera
  2. Hej,
    Vad kul att hitta hit! Vad fina bilder!
    Kan du lägga till mig på Facebook? :)
    Ann-Sofie Sojka finns bara jag som heter så det brukar vara lättast så.
    Kram och kan inte låta bli att tänka på ödet då vi träffades på mitt arbete. Bara andra gången jag är där och ska vara där en gång till bara.
    Min blogg hittar du på sojka.nu ;)

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!