18 oktober 2016

DAGS ATT FROSSA I ADVENTSKALENDRAR!




NOMNOM



Om jag igår satsade på att tipsa om nya härliga julgrejer så är det idag dags att satsa på adventskalendrar, och nu för både vuxna och barn. Tycker att det är så kul att det satsas på adventskalendrar i alla former och med allt möjligt innehåll, oftas passar det ju alltid någon. (Jag hade inte tackat nej till en reseadventskalender med innehåll som en New York weekend, en vecka på Bahamas, tre veckor i Australien och Nya Zeeland, en tripp till Kanada, en resa med Hurtigrutten, Sydafrika, SPA-weekend och en med transsibiriska järnvägen.)


Men nu ska jag tipsa om både choklad och kaffekalender. Vi börjar med Valrhona som kommer ut med minst tre kalendrar varav en verkar rikta sig till barn. Är man förtjust i Valhronachoklad tycker jag att detta är ett bra alternativ. Kostar 230 kr på Inreda.com









En ny kalender jag inte sett tidigare är dessa som man bara äter vid advent och julafton såklart! Perfekt om man inte är superfötjust i choklad eller karameller varje dag men gärna nån gång i veckan. Dessa från Chokolade Compagniet och även dessa hittar ni på Inreda.com för 120 kr






En riktigt härlig kalender som även den är ny för mig. Påminner lite om Summerbirds kalender där det innehåller två chokladbitar eller karameller så att man kan dela med någon man tycker om. & på julafton är det något extra bakom lucka 24.







Sist men inte minst, en kaffekalender med kapslar! Jag har ju redan beställt en kaffekalender men med löskaffe, det här är ju ju briljant och jag undrar när Nespresso kommer med sin version? Borde komma MINST nästa år. Då ska jag definitivt ha en, jag som bälgar i min 2-3 muggar Nespresso per dag. Så let's go Nespresso, get to work.


Den här som är från Estate Coffe funkar i Nespressomaskinerna så ni kan lika gärna beställa den här. & som vanligt, alla kalenderns har jag hittat på Inreda.se


Så nu har i lite att välja på, ikväll kommer fler, dock ej ätbara. & jag är inte sponsrad eller liknande från Inreda.com. Men här kan ni ju välja många olika sorter på samma sida.


Ha en fin tisdag.




1 kommentar:

  1. Wooop wooop ja tog den bruna chokladkalendern, den med kolor å choklad 😃

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!