21 november 2015

Bus på Starbucks och kaffe gott som godis








JULENS GODASTE


Så här glad kan en vara om en får hänga med mamma och Heléne på Starbuck. Hon är en spjuver den här lilla sötnosen.



Häromdagen mötte jag upp Åsa och lilla A på Starbucks för att testa årets första julkaffe. Glada som spelemän och oooandes och aaaaahandes över allt gott (typ världens största morotskaka, har ni sett? Galet!) och pillandes på fina och juliga muggar. Till slut lugnade vi i alla fall ner oss så mycket att vi klarade av att beställa var sin kaffe.


Men vilket misstag, jag var liksom lite FÖR taggad och läste bara Christmas och sa DEN ska jag ha och sen var det inte mer med det. Jag var ju så upptagen med att titta på juldekorationer, hoppa lite upp och ner av upphetsning och insupa stämningen att det nästan inte gick att hålla mer än en tanke i huvudet samtidigt (det är jobbigt att vara julberoende!).








Ser ni så gott? Gingerbread Latte MmMmMm! Nu är det ju inte min Gingerbread latte, för jag var ju tyvärr lite för på så jag råkade tydligen beställa en Christmas blend latte. Dvs espresso med skummad mjölk och inte en pepparkaka så långt ögat kunde nå. Snacka om att bli besviken. Här hade jag gått och laddat hela förmiddagen för att begå kaffe i stället för lunch (de är ju sjukt mättande, ja de med grädde och sånt, kaffe med mjölk, not so much)


Som tur var fick jag smaka på Åsas peppartkakslatte och den var gudomlig! Vilket iofs nästan gjorde det hela värre. Visst, jag hade kunnat beställa en ny men när kaffet kostar 37 kr utan att ens några pepparkakssmulor slinker med och den med pepparkakssmulor är ännu dyrare, då får till och med jag hejda mig.










Ja det var ju lite av en besvikelse, det där besöket, enbart mitt eget fel givetvis. Men sällskapet var ju det bästa och Åsas kaffe var underbart, säkert mitt också om jag hade varit en black coffee kind of gal. Nu är jag ju en tjej som gillar mycket mjölk och sött så in i Norden. Men stämningen var som vanligt på topp och det är en fin lokal och en lördagsförmiddag i Malmö är ju aldrig fel



Så summan av kardemumman är iaf att var lite mer noggranna än jag när ni beställer. Vill ni ha kaffe med mjölk och totalt osött, ta Christmas blend. Vill ni ha kaffe som är sött som godis, ta en Gingerbread latte.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!