9 augusti 2016

UNDERBAR INSPIRATION - HOUSE DOCTOR JUL 2016




 



ATT KÄNNA AV HÖSTEN.



Höstrusket kom tidigt i år. Inte alls ok enligt mig, det är alldeles för tidigt. Än behövs det flera veckor med värme sol och varma bad. Tur jag har lite semesterresor kvar innan jag välkomnar hösten.


Men sen kan det gärna gå snabbt. Höst ett tag, sen vinter (runt slutet av november blir bra). Och ett sätt att stå ut med den långa tiden tills dess är att spana in lite mer av den danska julen. Här ser ni lite av House Doctors härliga julkollektion (delar upp inläggen i två delar, det var så många härliga bilder). Vitt, trä, svart och natur. Vilket får mig att helt släppa den röda tråd jag efterlängtat i år. Här behövs den inte över huvudet taget. Så krispigt och gnistrande härligt fräscht. Ändå med traditionsinslag av gran, trädgrenar, mossa, kransar och ljus.










Jag gillar det här. Enkelt och så stämningsfullt och det får mig att på allvar längta lite, lite efter att få börja pyssla och dekorera (alldeles för tidigt, jag vet). Men ni vet när man nästan känner dofterna från gran, vörtbröd och tända ljus ur bilderna? Den känslan.



Så jag njuter lite innan jag återgår till min sommar som trots allt pågår ett tag till. Det återstår ännu dagar med grillat på menyn, medelhavsbad, heta trottoarkanter i en storstad och en konferensresa till Spanien innan det drar igång på allvar med bloggen. Tills dess tittar jag in då och då med lite inspiration om vad som komma skall. För i det här vädret är det inte så svårt att drömma sig bort till mörka kvällar, tända ljus och Frank Sinatra i högtalarna.









Vill ni också drömma er bort eller känna lite försmak av julen så stanna upp ett tag, njuta av dessa vackra bilder och sitt lugnt i båten, innan ni vet ordet av så kommer det komma massor av mer julinspiration från oss julbloggare. Men inte riktigt än. Än njuter vi av augusti, kanske årets första kräftor, skolstarter och kvällspromenader i sol.



Vi ses snart igen med del 2 av House Doctors julinspiration. Stay tuned!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!