20 augusti 2016

AMBIVALENT - NÄR ÄR DET OK ATT BÖRJA JULBLOGGA?







FUNDERAR.


Det är lördag och tid att packa resväskan. I morgon åker jag och mannen till Rhodos för en veckas sol, bad och träning. Det ska bli helt underbart men det känns märkligt att helt plötsligt ha sommar igen, samtidigt som julbloggen börjat leva upp och fått lite fart. Går det att hålla två så vitt skilda tankar i huvudet samtidigt. Det gör det ju antagligen men det blir inget bloggande under veckan. Avkoppling, god mat och lite kroppsarbete (träning) ska bädda för höstens eskapader i julvärlden. Kanske hinner jag förbereda ett tidsinställt inlägg men jag känner inte att det är ett måste. Det är ju tid än. Massor av tid.


För vi har börjat tidigt i år. Har vi inte det? Jag vet inte riktigt varför men när jag en gång sa "jul redan i oktober?" så bör jag nu säga: Julblogga tidigt i augusti? Jag känner mig väldigt ambivalent kring det där. Kanske är det för tidigt, kanske är det helt bananas, kanske är det helt ok.  Men jag vet inte. Jag känner lite för att ta det väldigt lugnt i si så där ett par veckor till och med tanke på resor till höger och vänster, nytt uppdrag och diverse renoveringar här hemma så kommer jag nog kunna hia mig några veckor till.


Jag vill ju liksom hålla det magiskt, att inte tjata ut det, inte blanda färgen för tunn så att säga. Men ja, jag ska ju resa en massa hit och dit, både privat och jobbmässigt så det kommer säkert bli naturlig tystnad mellan blogginläggen. Jag tror det är bra, för både er och mig :-)






6 kommentarer:

  1. Jag är också rätt att "tjata" ut julen innan december ens närmar sig. Samtidigt har jag svårt att låta bli att tänka på den magiska julen. Jag förstår dig i dina funderingar!

    SvaraRadera
  2. Känner lite likadant . Finns massor av jul man skulle kunna skriva om redan nu , men försöker hålla på det så mycket som möjligt . Presentera nått kommande juligt men ändå hålla lite på det så att det blir extra mysigt när julen finns i butikerna och man bara LÄngtar tills att det ska bli jul .

    SvaraRadera
  3. Är inne på samma spår, hade tänkt mig att börja i slutet av september men sitter redan nu och spånar och skriver på bloggen. Känns lite lustigt det där, jul i augusti. Jag försöker hejda mig och bara skriva ut något inlägg ibland med en liten gnutta jul, men det är svårt ^_^ :)

    SvaraRadera
  4. Förra året tänkte jag att jag skulle vänta med jul till oktober i år men istället började jag en månad tidigare än i fjol, redan i augusti ;)

    SvaraRadera
  5. Lite tidigt. En och en halv månad kanske. 😊

    SvaraRadera
  6. Jag brukar börja blogga i slutet/mitten av augusti men i år blev det lite tidigare än så. Jag börjar alltid börja planera min jul då så för mig känns det naturligt att börja blogga då.

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!