30 augusti 2016

ATT RUSTA FÖR JUL 2016









EKORRN SATT I GRANEN



Jag brukar inte inhandla juldekorationer på Rusta men givetvis kan man även där hitta guldkorn, främst när det gäller ljusslingor tycker jag, där har de ett suveränt utbud och vi ska kika närmare på årets utbud en annan dag. Nu tar vi de små detaljerna tycker jag.


Jag tycker Rustas utbud är lite för plottrigt för min smak men har full förståelse för att andra säkert gillar vad de erbjuder. De har ju dessutom riktigt bra priser som förhoppningsvis passar de flesta plånböcker. Plus, måste vara ett paradis för barn.


Här har jag iaf valt ut några produkter som jag gillade ur Rustas pressarkiv. Vi börjar från toppen:


1. Ljusbox med bokstäver. Jag har redan två av dessa men av ett annat märke och de är riktigt roliga att arrangera om och inte minst till jul. Att skriva välkommen på, räkna ner till jul, påminna vilken dag det är (Lucia tex) osv. Till den jag har kunde jag köpa till olika symboler etc, hur den här funkar är jag inte riktigt säker på. Kanske är ljusboxarna i ett standardformat så att symbolerna passar oavsett vilken box man har. Vi kan ju hoppas det.


2. En fin burk att förvara det hemlagade julgodiset i. Perfekt att ha stående hemma såväl som att ge bort.


3. Stjärna med stjärnor. Jag är en stjärnälskare av stora mått och den här lilla sötnosen föll mig i smaken. Supersöt liten stjärna.


4. Denna söta ren hade jag gärna placerat i ett barnrum. Nu är mina bonusar liiite för stora för det så jag får mest tänka hur fint det hade varit. Tips till er som har smått där hemma och vill få in lite vinterstämning i barnrummen.


5. En klassisk vit ljusstake. Går hem i alla väder och passar kanske extra bra i lite större fönster.


6. Perfekta dekorationsdjur till vinterlandskap, julklappar, burkar etc. Jag köpte några liknande förra året och använde dem lite här och var. Tex kan man ju sätta ekorren i granen, bara för att skämta till det lite.


Japp, det var mina favoriter från Rustas julsortiment. Lite klassiskt, lite skoj och lite sådant som får hjärtat att fladdra.




4 kommentarer:

  1. Åh, den där rentrofén hade jag kunnat tänka mig i bägge ungarnas rum. Får nog kika lit extra på den när den dyker upp i butik! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är så söta. Önskar jag hade ett beberum att inreda :-)

      Radera
  2. Hej! Undrar vart du köpte din ljusbord!

    SvaraRadera
  3. Undrar vart du köpt din Ljusbox ska det naturligtvis stå😀

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!