22 oktober 2013

Mer juligt från IKEA




RÖTT, VITT OCH GRÖNT

IKEA verkar satsa på lite olika stilar i år, dels den silverguldiga jag redan skrivit om här och dels den här mer färgglada, lite amerikanska(?) stilen med mycket färg och ett härligt intryck av lekfullhet.

En del känns lite som om man försökt återskapa känslan av juldekorationer som barnen tillverkat, små paket, pappersutklippta bollar i olika färger etc. Det tilltalar säkert barnfamiljer som vill ha en rolig och lekfull gran i år. & det är säkert fantastiskt effektfullt med en stor härlig gran med en massa färgglada attiraljer in.

I denna kategorin finns även små figurer som påminner lite om juldekorationer från förr, kanske lite tyskinspirerade? Vad vet jag, men det är den känslan jag får, välgjorda små figurer som påminner om tidigt 1900-tal.

Hur som helst så verkar IKEA ha ett ganska roligt sortiment i år och jag tror att de flesta som letar juldekorationer till en liten peng har stora möjligheter till att få en fanatiskt fin jul med dessa dekorationer och attiraljer.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!