16 oktober 2013

Jul på IKEA 2013





SILVER & GULD


Julen börjar på IKEA. det är väl i alla fall ett av de första ställena där man kan insupa julstämning, frossa bland dekorationer, ljusslingor och allt som kan tänkas höra julen till.

Jag älskar att gå bland julsakerna och pilla och lyfta, fundera på vad jag vill ha, le åt gulliga små figurer, lalla omkring med händerna på ryggen precis som Piff & Puss och utbrista "Well what do you know?

Det är ju något visst med julen, den där stämningen som uppkommer när man befinner sig i ett hav av juldekorationer och tillbehör. Då spelas det julsånger inuti mitt huvud vare sig jag tänker på det eller ej, det är så pass betingat, att denna underbara tid på året har sitt eget soundtrack.

& på IKEAs julavdelning får jag hänge mig åt passionerat julälskande. Det finns kulor i kulörta färger men även i dessa stilrena guld-&silverversioner som jag suktar lite över, de till synes vackraste och lyxigaste av presentpapper, band och påsar man kan tänka sig. Jag ser redan framför mig hur vackra paket inslagna i guld och silver ligger under granen där hemma. & även om jag gillar det traditionella så lockas mitt stilistiska sinne mycket av det här lyxiga, enkla och stilrena.

Så hur blir din jul? Traditionellt á la Carl Larson eller lyxigt á la shamless överdåd?



Ps: Alla bilder är lånade från IKEA FANS Sverige. Där hittar ni dessa bilder och många fler underbara inspirationsfoton. Ds.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!