1 januari 2017

NYÅR 2016 - ETT BRA AVSLUT




ATT VARA INNE PÅ NÄST SISTA INLÄGGET.


Bloggsäsongen lider mot sitt slut och egentligen vill jag inte sluta blogga, eller rättare sagt, jag skulle vilja fortsatta fotografera och lägga ut. Kanske blir detta året då jag skaffar mig en fotoblogg bara för mitt egna nöjes skull. Men detta inlägg ska handla om nyårsafton, dv gårdagen. Vi var hembjudna till våra goda vänner Eva och Thomas som alltid är ett strålande världpar. Så även igår. I deras hem och i deras sällskap trivs man, det är enkelt att umgås helt enkelt. Sen att deras hus är smått fantastiskt (de har byggt/ritat det själva) gör ju saken inte sämre. Kolla bara på granen här nedanför, fyra meter hög. Mäktigt.


Jag körde på svart, svart och mer svart och till det blingbling och skyhöga klackar. Tanken var att det hela skulle vara ett homage till både Lilleman och KENT. Det har varit lite av ett sorgens år. Så rockigt svart, mörka läppar och svarta ögon och rocklockar. Nyårsstilen 2016.










Nyårsbordet var vackert dukat i blått, vitt och silver och kändes riktigt lyxigt. Det är extra gott att äta vid ett vackert dukat bord det är ju det. Sen att hela Eva och Thomas kök/vardagsrum är väldigt snyggt gör ju inte saken sämre. Gillar ljusstakarna på bordet med de runda fötterna. Är det Alessi tro? Glömde fråga.





Vi hade med oss en bukett jag köpte på torget lite tidigare på eftermiddagen. Älskar tulpaner så jag köpte två buntar och en hög med blåbärsris och så band jag ihop buketten med silversnören när jag kom hem. Tycker den blev riktigt stilig och nyårsaktig. Härligt att det är både Ranunkel- och tulpantid nu. Få saker kan lyfta ett rum som en vacker blombukett och efter julens alla amaryllis och hyacinter är jag glad för lite krispiga tulpaner och vackra, drömska Ranunkler.





Fångade värden i färd med att justera manchettknapparna. Mycket stilig eller vad säger ni?







Fångade min stiliga och älskade make och dagens värdinna vid huvudrätten (som Johan förberedde med BRAVUR). Sous vidas oxfile, madeirasås, jordärtkokspuré med baconströssel och brysselkål. Himmelskt gott. Jag kan verkligen rekommendera en Sous Vide till alla som vill tillaga perfekt kött och fisk. Vi använder vår väldigt ofta och gav bort en till svärtar i jul. Kanske förra årets bästa köp.








Jag är ju inte så ofta med på bild i bloggen så jag passar på när jag faktiskt har lite bilder på mig själv. som dessutom är helt ok. & så måste ni ju spana in mina klackar. Jag lyckades gå omkring i de där i princip hela kvällen. Det, mina vänner, är en bedrift. Tur en sitter ner så mycket som en gör under en nyårsmiddag. :-)





Kvällen avslutades med att vi kollade på lite fyrverkerier, personligen lägger jag inte pengar på sådant av två skäl. Dels vet jag att många djur lider enormt av smällandet och dels tycker jag det är slöseri med pengar. & i vårt sällskap var det faktiskt ett barn som blev hysteriskt rädd för smällarna så det är inte bara djur som drabbas. Men fint är det, det går ju inte att komma ifrån.

Efter det var det var jag så trött att jag knappt kunde hålla ögonen öppna så vid ett tog vi en Uber hem och stupade i säng. & jag behövde tydligen sova för jag sov till ett idag... DET händer inte ofta även om jag utan tvekan kan sova mycket. & eftersom det inte blev så mycket dricka i går och jag drack mycket vatten mådde jag kanon och kände mig utvilad när jag vaknade. Skönt.


Så det var slutet på 2016. Ett år med många fantastiska händelser men också det sorgligaste året på mycket länge. Men det avslutades iaf på ett synnerligen bra sätt. & det mina vänner betyder att det näst sista inlägget för bloggsäsongen 2016 är slut. Nu återstår bara en sammanfattning.


SÅ GOTT NYTT ÅR OCH GOD FORTSÄTTNING OCH HOPPAS 2017 BLIR FANTASTISKT FÖR ER ALLA!







1 kommentar:

  1. En super bra side. Jeg har hentet meget inspiraton her, og også på jeres IG side: Ilovechristmas.se. Keep up the good work for the Danish fans :-)

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!