26 september 2016

GRANNLÅTAR FRÅN GRANIT







VACKERT, SÅ VACKERT



Så kom äntligen miljöbilderna från Granit och de är tjusiga och inbjudande som alltid. Eftersom det var så många bra bilder så har jag valt att dela upp inlägget i två delar, ett nu och ett ikväll. Jag vill ju att ni ska få se alla fantastiska bilder och saker som kommer. Så räkna med bildregn under dagen med start nu.



Jag gillar Granit för deras enkelhet och raka linjer och väldigt skandinaviska uttryck. Det är lätt att passa in eftersom det inte är massor av snirklar, färger eller saker som sticker ut. Tråkigt enligt vissa kanske men jag gillar det. Då kan man lägga till sådant som är snirkligt, färggrant eller lite tokigt från annat håll.









Rakt, enkelt och tydligt. Lätt att tycka om och lätt att förvandla och blanda med annat. Rolig idé med de små grankvistarna i miniflaskorna, något att tänka på till juldukningen i år kanske.



Hela ställningen skulle kunna användas vid en glöggtillställning ute tänker jag.  Hänga upp den och ställa fram glögglas med het glögg i och russin och mandlar i glasskålar vid sidan om. Dekorera vackert med grankvistar, kottar och mossa. På marken står det eldkorgar med vackert brinnande vedträn och snön ligger vit och vacker runt omkring. Ja det finns säkert massor man kan göra.









Massor av vackra ljus hör julen till, i alla fall för mig. Det går åt mängder och åter mängder av vita stearinljus hemma hos oss. På Granit kan man bunkra upp och även köpa så här vackra stöpta ljus. Det ska jag köpa i år. Känns klassiskt och gammaldags och så, så vackert. Kanske med några röda band knutna runtom.










Som vanligt hos Granit är det mycket svart och natur. Den svarta julstrumpan skulle gärna få hänga ute hos mig om jag hade en vit fasad, allra helst på ett trähus. Dekorerat med gran och tall och julklappar. Inne har jag gärna de små stjärnformade skålarna. De passar till det mesta som är smått som mandlar, nötter, russin och annat smått och gott. & de enkla men ack så vackra julgransdekorationerna, de hade gärna fått pryda dukningen eller en utegran med enkla vita ljus. Ja, det kommer finnas massor av härliga juligheter hos Granit och ikväll kommer det ett gäng till.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!