4 maj 2015

Det är ännu långt kvar






233 DAGAR KVAR



Det är långt kvar ock konstigt att tänka på jul. jag längtar ännu inte det allra minsta, just nu ser jag fram mot sol, sommar, semester och lata dagar. Men om lite drygt en månad eller så far jag till New York och där ligger ju julaffären som har öppet året runt. Christmas and City! & dit måste jag naturligtvis gå, även om min man blir rent stressad bara av tanken på att se på julsaker redan nu. Men, är jag där så är jag tänker jag. Dessutom, affären ligger i Little Italy, där det är fullt av barberare. Tror jag lämnar honom där och smiter iväg själv för lite shopping. Win-win!


Men än är det inte dags. Även om jag vet att om några månader kommer julkollektionerna komma, alldeles för tidigt för alla andra men viktigt för oss julbloggare. Att ha koll på vad som kommer, kunna presentera för er andra så att när det är dags, om ett halvår eller så, ha en liten tanke om hur ni vill ha er jul. Kanske traditionell, kanske stram, kanske rolig, kanske glammig, kanske naturnära. Ja, vissa kör samma tema varje år, andra varierar. & allt är precis lika rätt. Huvudsaken är att en väljer det en själv vill ha.


Men nu är det långt kvar och våren har knappt sagt hej. Ändå sitter jag här och skriver om jul. Det är knasiga tider för säsongsbloggare minsann. Knasiga men härliga.


På återseende!


2 kommentarer:

  1. Haha, idag satte jag mig och tittade på en julfilm ;)

    SvaraRadera
  2. Åh men julbutik i NY, nu blir jag riktigt avis och längtar faktiskt i smyg till advent!

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!