24 juni 2016

6 månader till julafton och glad midsommar!







HALVA ÅRET GÅTT, HALVA ÅRET KVAR.



Det är den 24:e juni och midsommarafton. SMHI lovar högsommarvärme (prisa gud) och jag ser fram mot jordgubbar, nypotatis, sill och snaps. Ungefär som på julafton alltså, minus jordgubbarna.



& faktiskt är det just idag 6 månader sen julafton och 6 månader till julafton. & även om jag inte just nu längtar så våldsamt så börjar det krypa på mig när jag går genom fotoalbumen, ser fjolåretsaktiviteter, glada miner och känner stämningen i bröstet. För stämningsmässigt finns det inget bättre än julen. Vädermässigt i Skåne... well, då slår en bra sommar varje vinter. Mest då för att de där snödränkta landskapen oftast lyser med sin frånvaro och det gråa och bruna tar överhand. Men nu, nu är allt grönt, skönt och alldeles underbart. Men stämningsmässigt... även om en sommardag är guld värd så är stämningen en riktigt mysig vinterkväll då snön faller utanför fönstret, julmusiken spelas i högtalarna och hyacinterna slår doftvolter i näsan något av det mest magiska som finns.



Men inte riktigt än, två månader till innan det drar igång för oss bloggare, det är fortfarande tidigt för er andra men vi, vi lurar i augustivassen och börjar smida våra planer. & innan ni vet ordet av så är det oktober och ni börjar se julskyltningar i skyltfönstren och julklappstänket drar igång. Då är vi här, guidar er till årets stilar, årets julklappar, visar fynd och vackra ting. Jag längtar till det, att få visa er allt i år igen.


Men inte riktigt än, inte riktigt än. Först njuter vi av en härlig midsommarafton och en underbar sommar.


GLAD MIDSOMMAR!




3 kommentarer:

  1. Haha, oj, tänk att det är så där mörkt vid juletid! De bilderna som känns så naturliga då, ser så väldigt mörka ut nu.

    Ha en fortsatt skön midsommarhelg!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Tiden går så fort, njuter av sommaren men julbloggsäsongen närmar sig :)
    Jag har skaffat en ny adress till min julblogg i år, där finns inte så mycket ännu men om ett par månader...

    SvaraRadera
  3. Haha, jag ryste av att läsa ditt inlägg. :) JÖSSES vad jag längtar ändå, även om jag försöker njuta av sommaren.

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!