30 april 2016

Att börja snegla mot julen...








238 DAGAR


Våren har knappt vågat sig fram men redan planerar jag för vissa julaktiviteter, det gäller ju att vara ute i riktigt god tid för de allra populäraste aktiviteterna. Redan nu har vi faktiskt bokat in en helg i London med kidsen den 2-5 december. Det blir en bra start av julen för övriga familjen (jag har väl som vanligt hållit på i tre fyra månader redan men det är ju jag det) och London ligger på lagom avstånd för en weekend.


Eftersom vi har barnen med oss så tror jag att aktiviteterna under denna resa blir lite annorlunda än förra året. Det blir säkert en hel del besök i leksaksaffärer, jag misstänker att tolvåringen vill kolla in både kläder och nagellack och så måste vi ju gå på typ Madame Tussauds och liknande.


Rekommenderar ni något särskilt när man sov vi åker med två kids på 12 och 10?








Ja det är långt kvar till julen än men månaderna går banne mig hur snabbt som helst och plötsligt är det augusti och julaktiviteterna för oss julentusiaster drar igång med full fart.


Innan vi vet ordet av så har IKEA, Svenskt Tenn, Åhléns och H&M kommit med sina julkollektioner och det strömmar julmusik ur varje butik.


Jag längar inte riktigt än, jag är en stor entusiast av sol och värme och den får gärna vara cirka åtta månader innan julen, snön och vintern drar in. Så nu väntar jag på värmen, solen och våren och tänker njuta max innan hösten kommer med alla sina härligheter. Var årstid har sin charm (även om julen så klart är liiiite bättre än de andra ;-) )


Så ut och dansa soldansen och värmedansen så ses vi om några månader igen. Ser fram mot Julen 2016!








1 kommentar:

  1. Gratta vill jag till att fira några dagar JUL i LONDON en stor upplevelse ÄLSKAR det ÅR 2015 var jag i HYDE PARK o detta var verkligen en otrolig upplevelse. BARA ett MÅSTE barnen kommer att älska det. Ja man har alltid något att se fram till o NU är det sommar o sol o bad men PLANERA måste man för underbara JULTIDER

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!